poniedziałek, 3 lipca 2017

Ciasto drożdżowe z truskawkami (10 miesiąc)

Takiego ciasta, a raczej przepisu na nie szukałam! W sobotę mój mąż stwierdził, że RAZ mi się KIEDYŚ udało ciasto drożdżowe. Hmmm... pytanie tylko kiedy to było. Przyznaję, że rzadko piekę drożdżowe, bo wolę bardziej wyraźne smaki np. Ciasto z karmelizowanym słonecznikiem

Znalazłam ten przepis na Ciasto drożdżowe z jagodami na MojeWypieki.com i lekko przerobiłam. 
Mąż po pierwszym kawałku powiedział ,,Nic nie musisz zmieniać" (jak już kiedyś pisałam- u nas to znaczy, że coś jest NAPRAWDĘ dobre :) a dzieci tak się zajadały, że bałam się, że rozbolą je brzuszki.
Teraz kolej na Was, bo podobno truskawki już się kończą...

  • 200 ml kefiru (np. Piątnica) lub maślanki lub zsiadłego mleka
  • 90 g masła (rozpuszczonego, ostudzonego)
  • 3 jajka
  • 4,5 szklanki mąki
  • 0,5 szklanki cukru lub ksylitolu
  • 2 opakowania suchych drożdży
  • owoce np. truskawki pokrywające całe ciasto
Mąkę wymieszać z drożdżami, dodać cukier, kefir, jajka. Na koniec mieszania (ja robiłam to robotem kuchennym z hakiem do zagniatania ciasta) dolewamy masło i jeszcze chwilę mieszamy. Formujemy kulę i przykrywamy miskę ściereczką kuchenną. Pozostawiamy do wyrośnięcia przez około 1,5 h. Po tym czasie jeszcze raz wyrabiamy (można ręcznie). Użyłam szklanej formy 40x25 cm (pojemność 3,9 litra)- wystarczy ją posmarować lekko olejem, a jeżeli pieczecie w aluminiowych formach to należy ją wcześniej wyłożyć papierem do pieczenia. Jeżeli użyjecie mniejszej formy to ciasto będzie wyższe- moje miało około 4-5 cm.
Uklepujemy ciasto dłonią i rozkładamy owoce. Można je posypać cukrem lub kruszonką (dla dzieci nie polecam). Pieczemy na dolnej półce w temperaturze 180 stopni bez termoobiegu przez około 35 minut, a potem wyłączamy grzanie i uchylamy drzwiczki aby spokojnie wystygło.





bardzo delikatne, idealne dla dzieci

drukuj