piątek, 13 października 2017

Bułeczki pełnoziarniste z orkiszem

Nie byłabym sobą gdybym nie zmodyfikowała jakiegoś znalezionego przepisu. Wczoraj w drodze do przedszkola moje skarby poprosiły mnie abym upiekła im na weekend bułeczki. No dobra. Miałam dzień pracy w domu to w chwili przerwy mogłam zmieszać parę składników. ☺ Przepis oryginalny pochodzi z książki Cukiernia Lidla.

  • 60 g zmielonych drobno płatków orkiszowych 
  • 200 g mąki pszennej pełnoziarnistej Lubella
  • 150 g mąki pszennej tortowej
  • opakowanie drożdży instant
  • 20 g masło (duża łyżka)
  • 20 g miodu 
  • 230 ml mleka
  • jajko do posmarowania bułeczek



Płatki mielimy. Wrzucamy płatki, mąkę i drożdże do misy robota kuchennego i chwilę pomieszamy. Leciutko podgrzewamy mleko i wrzucamy masło i miód aby się rozpuściły. Dolewamy płynne składniki do reszty w robocie i włączamy mieszanie ok. 5 minut. Ciasto ma być miękkie i klejące. Przykrywamy ściereczką i wstawiamy w misce do piekarnika ustawionego na max.50 stopni, do wyrośnięcia. Jak podwoi masę, wyrabiamy małe kuleczki, spłaszczamy i rozkładamy na blaszce z papierem do pieczenia (ja ten papier smaruję olejem lekko). Odstawiamy znowu do piekarnika na około 10 minut aby urosły. Smarujemy następnie roztrzepanym jajkiem i pieczemy w 200 stopniach (bez termoobiegu, na dolnej półce) przez 15 minut. 

drukuj